Z našeho depa v Málaze, kde budete mít nachystaný Váš motocykl, je opravdu velmi snadné, rychlé a pohodlné se dostat na Africký kontinent. Jako nejrychlejší doporučujeme trajekt Algeciras - Ceuta (cena cca 53 €/motocykl). Lze jet i Tarifa - Tanger, Algeciras - Tanger Med ale Algeciras - Ceuta je za nás nejvíc v pohodě (nejkratší vzdálenost z Málagy a nemusíte na rentgen s motorkou). Nicméně všechny způsoby trajektu do Maroka jsou rutinní a v pohodě, není se čeho obávat. Dá se jet i Tarifa - Tanger. Tarifa -Tanger Ville. Málaga -Melila. Lodní lístek je nejlepší koupit přímo v přístavu (stačí doklad totožnosti nebo pas a SPZ motocyklu, trajekt lze platit kartou) a za cca 40 minut jste v Ceutě. Lístek na trajekt lze koupit i na čerpacích stanicích resp. u čerpacích stanic, jsou tam takové mobilní budky s nápisy Ferry a nemusíte se pak moc zdržovat v přístavu. Tam bývá cena nepatrně dražší (o pár euro), stejně jako platba dopředu přes internet. Nejlevnější je lístek koupit přímo v přístavu. Nespoléhejte na lodní jízdní řády, odchylka může být i několik hodin oproti lodnímu řádu. Na hranice do Maroka z Ceuty to je potom pár kilometrů. Hranice jsou v klidu, jen je potřeba se obrnit občas trpělivostí. Nikdo Vás nešikanuje, netrénuje, jen prostě když marocký celník něco ťuká do počítače a trvá to 20 minut, tak to berte jak to je. Afrika je opravdu jiná. Čas tam nikdo neřeší a třeba hodinky neuvidíte ani na jedné ruce, nepotřebují je. Jestli-že nemáte motocykl napsaný sám na sebe, ale třeba na IČO právnické osoby, musíte mít ověřenou plnou moc, vzor ke stažení níže.
Na hranicích dostanete ke svému motocyklu vstupní kartičku s SPZ a tu musíte mít na cestě zpět. Jestli si tu a tam chcete večer dát nějaký alkohol tak si vezměte s sebou, protože v Maroku alkohol seženete obtížně (spíš teda vůbec ne) a když už, tak velmi, ale velmi drahý. Stejně jako zapomeňte na vepřové řízky :-). Prostě jste v muslimské zemi. Typické jídlo je marocký tajin (syté jídlo plné zeleniny, koření, vůní a někdy i např. kuřecího či jehněčího masa). Přílohy jsou opakující se, a to bulgur, kuskus, natural rýže a místní chleba tzv. khobz (placatý chleba, který trháte rukou). Obecně je normální, že oproti Evropským zvyklostem, je třeba večeře běžná i po 22:00 hod. Ještě je dobré aby se Vaše cesta nekryla s časovým harmonogramem Ramadánu, ten Vás sice nějak v cestování neomezuje, ale přeci jen jak jsem psal výše, jste v muslimské zemi. Maroko se mění kilometr od kilometru, a sever je rozdílný od jihu. To si ale musíte vyzkoušet sami. Běžné jsou policejní kontroly v různých vesnicích (severně častěji, jižně méně až vůbec), kde ale jen zpomalíte a nikdo si Vás nevšimne. Nemusíte se ani obávat nějak extrémně rozbitých silnic, lze vše projet po krásném asfaltu. Stejně jako ale lze zažít takový offroad, který v Evropě nemáte možnost projet (písek, duny, prach, kameny, extrémní šotoliny, zkrátka hard core). Za zmínku stojí volání a SIM karty. Ceny volání (pozor - odchozí, ale i příchozí hovory CZ a ESP operátorů) jsou velmi drahé vč. abnormálně vysokých cen za data. Je dobré si koupit už v Maroku marockou SIM např. jen na data a klidně týden můžete komunikovat, ale i volat přes WhatsApp. Cena začíná na 50 dirhamech za 3 GB (tj. cca 110 Kč ) Pokud nebudete koukat na filmy na Netflixu tak s tím vystačíte klidně týden. Dále POZOR !! na jakékoliv symboly či dokonce vlajky Západní Sahary. Toto téma je pro Marokánce velmi citlivé a Západní Saharu neuznávají, je to pro ně Maroko nebo něco jako Jižní Maroko. Pokud byste měli jakýkoliv symbol Západní Sahary na motocyklu, v papírové mapě či na oblečení, budete jej muset sundat a připravit se na vysvětlování, kde jste vlajku vzali, proč ji tam máte, kdo Vám ji prodal, atd. No a nějaké ty základní tipy, které opravdu stojí za to vidět, níže.
Entry ticket
Vyplňuje se pouze na lodi např. Tarifa - Tanger nebo Algeciras - Tanger Med. Když jste už na lodi a vyplouváte směr Maroko, je potřeba na lodi vyplnit tento vstupní formulář (omlouvám se za kvalitu, drobet se mi v motorce pomuchlal :-). Na lodi je najdete různě ležet na stole, tak jen vyplníte a najdete si celníka. Ti sedí většinou někde u bufetu. Tak jen necháte potvrdit a čekáte až loď dosáhne břehů Afriky. Trajekt Tarifa Tanger není více jak 50 minut, je to opravdu velmi rychlé a jste na druhé straně.

Plná moc - svolení k použití vozidla
Plná moc - svolená k použití vozidla (DOC)
Vstupní kartička (musíte vyřídit na hranicích)
